Kounov

Czech point

Czech point

Český Podací Ověřovací Informační Národní Terminál, tedy Czech POINT je projektem, který by měl zredukovat přílišnou byrokracii ve vztahu občan – veřejná správa. V současnosti musí občan navštívit několik úřadů k vyřízení jednoho problému. Czech POINT bude sloužit jako asistované místo výkonu veřejné správy, umožňující komunikaci se státem prostřednictvím jednoho místa tak, aby „obíhala data ne občan“.

Cílem projektu Czech POINT je vytvořit garantovanou službu pro komunikaci se státem prostřednictvím jednoho universálního místa, kde bude možné získat a ověřit data z veřejných i neveřejných informačních systémů, úředně ověřit dokumenty a listiny, převést písemné dokumenty do elektronické podoby a naopak, získat informace o průběhu správních řízení ve vztahu k občanovi a podat podání pro zahájení řízení správních orgánů. Jde tedy o maximální využití údajů ve vlastnictví státu tak, aby byly minimalizovány požadavky na občany.

Projekt Czech POINT přináší značné ulehčení komunikace se státem. V některých situacích bude stačit dojít pouze na jeden úřad. V konečné fázi projektu by občan mohl své záležitosti vyřizovat i z domova prostřednictvím Portálu veřejné správy.

Czech POINT je místo pro komunikaci občana s veřejnou správou.

„Smyslem projektu Czech POINT je vytvoření kontaktních míst, na kterých bude moci široká veřejnost získat opisy a výpisy údajů, které jsou uvedeny v centrálních evidencích a registrech státu. Občané, podnikatelé i cizinci díky této síti budou moci získat ověřené dokumenty, listiny a také jim bude umožněno převedení dokumentů do elektronické formy. V konečné fázi bude mít každý občan možnost učinit podání k většině orgánů a úřadů státní správy z jednoho místa, aniž by musel na příslušný úřad fyzicky jít,“ uvedl ministr vnitra a informatiky Ivan LANGER.

Czech POINT je místo pro komunikaci občana s veřejnou správou. Projekt se bude snažit soustředit na jedno místo všechny agendy, které vyžadují práci s písemnými dokumenty – ať už převodem elektronického dokumentu do papírové podoby (ověřené výpisy), tak i převodem písemného dokumentu do podoby elektronické (elektronizace dokumentů). Proto je důležité postupně zajistit širokou síť těchto míst.

CO PŘINÁŠÍ ZAHÁJENÍ PILOTNÍHO PROVOZU PROJEKTU Czech POINT OBČANOVI?

Zahájení pilotního projektu Czech POINT je opřeno o zajištění poskytování ověřených výpisů z těchto tří centrálních registrů:

Na základě identifikačního čísla organizace pro obchodní a živnostenský rejstřík, a na základě uvedení katastrálního území a čísla listu vlastnictví, bude moci každé pracoviště Czech POINT poskytnout ověřený výpis. Každá pilotní obec, pokud to bude v jejích silách, může veřejnosti poskytnout rozšířenou službu vyhledávání požadovaného výstupu i podle dalších kritérií.

Do budoucna se rozsah poskytovaných služeb rozšíří i o výpisy z Trestního rejstříku.

POSTUP VYDÁNÍ OVĚŘENÉHO VÝPISU

Před tím než půjdete na Czech POINT, musíte znát základní údaje o subjektu, ke kterému chcete získat ověřený výstup. Tato služba není určená k nahlížení do registrů, ale pouze k vystavení ověřeného výstupu z příslušného registru. Tento ověřený výstup se stává veřejnou listinou.

VÝPIS Z KATASTRU NEMOVITOSTÍ

Co dostanete:
Úplný výpis Listu vlastnictví
Co potřebujete vědět:
Katastrální území a číslo Listu vlastnictví
Kolik to bude stát: 50 Kč/stránku

VÝPIS Z OBCHODNÍHO REJSTŘÍKU

Co dostanete:
Úplný výpis z Obchodního rejstříku
Co potřebujete vědět:
IČ (identifikační číslo organizace)
Kolik to bude stát: 50 Kč/stránku

VÝPIS ZE ŽIVNOSTENSKÉHO REJSTŘÍKU

Co dostanete:
Úplný výpis ze Živnostenského rejstříku
Co potřebujete vědět:
IČ (identifikační číslo organizace)
Kolik to bude stát: 50 Kč/stránku

Schéma - co je Czech POINT